דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


הדברה נגד טרמיטים 

מאת    [ 29/04/2012 ]

מילים במאמר: 400   [ נצפה 4021 פעמים ]

יש הדברות למזיקים וחרקים ממגוון סוגים, כאשר כל אחד מהם יוצר מפגע אחר בבית. בניגוד לנמלים ומקקים וחרקים אחרים שהמטרד שהם מהווים הוא בעיקר נפשי, טרמיטים הם מסוג המזיקים שיכולים לפגוע באופן משמעותי בבית, הן ליסודות שלו והן לאסתטיקה שלו, ולכן הדברה היא הכרחית כשרוצים למנוע את הפגיעה שלהם בבית והם ההגעה שלהם אל הבית.

בזכות מערכת העיכול שלהם שמפרקת את העץ, הטרמיטים ניזונים ממנו, וכדי להמשיך להתקיים, הם לעתים מגיעים אל סביבת הבית ואוכלים את כל העץ שהם מוצאים, ובהרבה מהפעמים מדובר בעץ שנמצא בתוך הבית או עץ שמהווה חלק בלתי נפרד מהמבנה של הבית, גם מבחוץ. הדברות עוזרות למנוע את הנזק שהטרמיטים יכולים ליצור, ואם טרמיטים כבר הגיעו לבית, הן מסלקות אותם וכך מונעות החמרה במצב.

במידה ולא עושים הדברה בבית נגד טרמיטים מבעוד מועד, כשהטרמיטים מגיעים לבית הם ניזונים מרהיטי עץ, משקופים ומרפסות עץ, אם קיימות. העץ נרקב ככל שהם ניזונים ממנו, ולכן הוא נהרס. כשמדובר ברהיטים שיושבים עליהם או במרפסות שהולכים עליהם, הריקבון פוגע בבני הבית. למשל, אם אדם יתהלך על מרפסת עץ רקובה, המשקל שלו יגרום למרפסת לקרוס וכך עלול האדם להיפגע פיזית.

אם כן, הדברות נגד טרמיטים שומרות לא רק על הבית שלנו ועל תכולתו, אלא גם על הגוף והבריאות שלנו. אגב, הטרמיטים יכולים לנדוד בבית אחד לאחר ברגע שהם מוצאים גוף "פונדקאי" להתביית עליו ולנדוד בעזרתו. וכך, הטרמיטים יכולים להגיע לבתים אחרים שבהם בני הבית לא עשו הדברה כדי להגן עליהם.

כיום, אין הדברות שאפשר לעשות לבד, ואפילו לא תרסיסים שמוכרים על המדף, כמו אלו נגד נמלים, מקקים וחרקים אחרים. ולכן, הדברה נגד טרמיטים נעשית רק על ידי מדבירים מקצועיים.

הדברות מזיקים שעושים מדבירים מקצועיים יכולות להיעשות אם אין טרמיטים וגם אחרי שנמצאים טרמיטים בבית. במקרה וטרמיטים כבר הגיעו לבית ונוצר נזק, עדיין לא מאוחר מדי כדי להדביר. אדרבא, ההדברה המאוחרת, כביכול, יכולה למנוע נזק חמור עוד יותר.

משום שהם מכירים את כל סוגי החרקים ואת כל סוגי הנזק שהם עושים, אנשי הדברות מזיקים מקצועיים יכולים לזהות בקלות אם מדובר בטרמיטים, ולמרות שיש באינטרנט מידע על המזיקים האלו, לא כולנו נצליח לזהות אותם בבירור. יתר על כן, בדרך כלל, כדי לזהות אותם, צריך לטפס או להיכנס מתחת לסדקים וחריצים כדי לבחון את המצב מקרוב- משהו שרובינו מעדיפים לא לעשות.

לא מדובר כאן רק במפגע נפשי, כמו חרדות מחרקים, או מפגע מינימלי באוכל, אלא פגיעה בבית באופן קיצוני, ומשום כך, הדברות מזיקים שכאלו (טרמיטים) היא חיונית לשמירה על שלמות הבית.




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב